לוגו
תמונה של אישה
אתר המומחים של ישראל
button
button
button
button
button
button
button
button
דוא"ל:
סיסמה:
זכור אותי
הירשם לאתר כ מומחה-עסק / חבר-גולש
עברנו לאסקימו מומחים בוידאו-צ'ט - אתם מוזמנים להצטרף אלינו askimo.co.il

%>
בריאות ורפואה
בריאות האישה
בריאות הגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות וכירורגיה
בריאות ורפואה - כללי
בריאות עור ואסתטיקה
דת ויהדות
הבית והגינה
הנדסה ותכנון
חוק ומשפט
חינוך והוראה
כלכלה ועסקים
מדעי החברה
מדעי הטבע והסביבה
מדעי הרוח
מודעות ורוחניות
מחשבים ואינטרנט
מידענות ויעוץ
ממשל ובטחון
משפחה והורות
סטודנטים ואקדמייה
פנאי ותרבות
פסיכולוגיה ותרפיה
רכב ותחבורה
רפואה ובריאות
רפואה משלימה
שיווק ופיתוח עסקי
שפות ועריכה
תיכון ובגרויות
בבילון

רוצה להתייעץ עם מומחים בוידאו? לחץ כאן

שאלות ותשובות - פסיכולוגיה
 

מומחי KOL בתחום פסיכולוגיה ותרפיה >> פסיכולוגיה :
פרופ' הדר חזן, ד"ר יוסי אברהם, מאסטר אדית דיטה דניאל, גב' רינת גרשוני, גב' נטלי דדון, גב' אידה ואנונו, גב' דבי ז'ולטי, גב' אורה זילברשטיין, מר צבי כהן, גב' רוני מוסקוביץ'', גב' ענת מסינג, גב' לימור ספקטור, גב' רנה רביב

פנה לעסק / מומחה בפסיכולוגיה

פסיכולוגיה ותרפיה >> פסיכולוגיה

מהן האפשרויות העומדות בפנ

שלום רב,
אני מתחילה ללמוד פסיכולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה (מדעי ההתנהגות) בתקווה להיות פסיכולוגית קלינית, רציתי לדעת מהן האופציות שלי מבחינת טיפול אם לא אתקבל לתואר שני - האם כדי להיות פסיכותרפיסטית אני חייבת תואר שני? האם כדי לטפל בהפרעות אכילה אני חייבת תואר שני או שיש מסלול אחר?
תודה רבה...

שלום רב,
על מנת לעסוק בפסיכולוגיה קלינית עלייך לעבור מסלול שכולל תואר ראשון---מבחן מתא"ם (תנאי קבלה ללימודי מתקדמים)--תואר שני במסלול קליני--סטא''ז (שנה) ולאחר כל אלה תהיה לך אפשרות לקבל רישיון לטפל באנשים. באופן כללי, מרבית מקצועות הטיפול דורשים הליך אחרוך יחסית של הכשרה זאת בשל העובדה כי מדובר בתחום רגיש (חיי אדם). לדעתי עם תואר ראשון במדעי ההתנהגות אין ממש אפשרויות טיפול פורמאליות, אם כי את עשויה למצוא מקומות שיאפשרו לך לעבוד עם אוכלוסייה בעלת הפרעות אכילה (אם כי לא כמטפלת פורמאלית).
בברכה,
הדר.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL פרופ' הדר חזן

שלום רב,
החוק בארץ קובע שפסיכותרפיסט הוא מי שממלא את שלושת התנאים הבאים: א) סיים תואר שני בפסיכולוגיה או בעבודה סוציאלית, או שהוא רופא פסיכיאטר, ב) התמחה בפסיכותרפיה במשך מספר שנים (הדרישה לפי המקצוע) במקום התמחות מוכר ותחת הדרכה מקצועית, ו-ג) עבר בהצלחה את מבחן ההסמכה.

תרפיסט (לעומת פסיכותרפיסט) הוא כל מי שהכריז על עצמו ככזה, כלומר, אין חוק, וכל אחד יכול לטפל כראות עיניו בכל דבר ובלבד שאינו טוען שהוא פסיכו-תרפיסט.

החוק נועד להגן על הפונים לטיפול נפשי, ולהבטיח כי מי שמציע לטפל בנפשו של אדם אכן קיבל את ההכשרה הדרושה לכך (הכשרה מעמיקה וקפדנית) והוסמך לכך תחת פיקוח. כפי שניתן להבין, יכולתו של החוק להגן על הציבור מפני אנשים בעלי כוונות טובות, או תחושת שליחות אישית, או אמביציה גדולה, אך חסרי הכשרה מתאימה, היא מוגבלת.

באשר לתוכניותייך, עשי כמיטב יכולתך להתקבל לאחת המגמות הקליניות. אם לא, ישנן המגמות השיקומיות, שיכולות להתאים לעבודה עם הפרעות אכילה. תוכלי גם לשקול הסבה לתואר שני בעבודה סוציאלית, ומשם להגיע לעבודה קלינית. מסלולים נוספים שמאפשרים עבודה בתחום הנפשי הן התרפיות השונות באמנות: טיפול באמנות פלסטית, בתנועה, במוזיקה, בפסיכודרמה. אלה מקובלים על החוק, ובעלי מקצוע אלה עובדים במוסדות ציבוריים באופן מוכר ואף מטפלים לפעמים באופן פרטי. המכשלה העיקרית היא ההכשרה, שנעשית למיטב ידיעתי במוסדות פרטיים והיא יקרה מאד.

אם הפרעות אכילה באופן ספציפי מעניינות אותך, אני ממליצה לך ללכת להתנדב באחת היחידות להפרעות אכילה בבית חולים כלשהו, במשך שנה לפחות. את יכולה להציע את עצמך כחונכת לאחת הנערות, או (עדיף) להציע פעילות חברתית קבוצתית פעם בשבוע. הפעילות הקבוצתית עדיפה אם ברצונך לקבל תמונה רחבה ופחות או יותר מאוזנת על הפרעה זו, ולא ליצור קשר הדוק מדי עם נערה אחת, שבו עשויות להיות מעורבות הזדהויות אישיות חזקות שלך, וכך תימנע ממך ראייה עם פרספקטיבה.

זו תהיה ההתנסות החשובה ביותר מבחינתך להיכרות עם הנושא, עם האפשרויות השונות לטיפול בו (אולי את רוצה בכלל להיות תזונאית, דיאטנית?), ולהיכרות עם עצמך.

בהצלחה!

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' אורה זילברשטיין

נרי שלום.
ראשית, בהצלחה בתואר הראשון.
לגבי מקצועות הטיפול - אכן, את צודקת כי לא ניתן לעבוד היום כמטפלת אך ורק עם תואר ראשון, ואת תצטרכי להמשיך ללמוד בסיום התואר הראשון, אם כי פה כבר נפתחות לך הרבה אפשרויות.
במידה ולא תתקבלי לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית הרי שעדיין תוכלי ללמוד מקצועות טיפוליים מקבילים כגון: טיפול באומנויות, או לעשות הסבה לעבודה סוציאלית.
לשאלתך - כן, לא ניתן להיות פסיכותרפיסטית ללא תואר שני.
לגבי הפרעות אכילה - לפעמים המוסדות מעסיקים חונכים אשר הם לא צריכים להיות בעלי תואר שני, אך אלו לא מטפלים. מטפלים כיום בארץ צריכים או להמשיך לתואר שני, או בסיום התואר הראשון להמשיך ללימודי תעודה.
המקצוע היחיד שמאפשר לך לעבוד כמטפלת בסיום התואר הראשון הוא עבודה סוציאלית.

מקווה שעזרתי, ובכל מקרה, המון בהצלחה בהמשך,
ציקי

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר צבי כהן


קורס בהפרעות אכילה מתקיים באונ'' בר אילן. תיאוריה איבחון וטיפול.מרכזת אקדמית: עינת צוברי, עו"ס קלינית, מ.א., מומחית לטיפול בהפרעות אכילה. יחידה להפרעות אכילה, "הנוטרים", רעננה, מרכז לבריאות הנפש שלוותה.

בתכנית שני מסלולי לימוד :
1. מסלול תיאורטי – קורס סמסטריאלי
2. מסלול הכולל תיאוריה פרקטיקום והכשרה מעשית – שנתי

לפרטים והרשמה: טלפונים 03-5318211, 03-5317265
דוא"ל Cont.Education@mail.biu.ac.il

אוכלוסיית היעד

עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, רופאי משפחה וילדים, דיאטניות, אחיות , מטפלים בהבעה, יועצים חינוכיים ועובדים סוציאליים מתחומי השיקום.

תעודה

למסיימים בהצלחה את הקורס והפרקטיקום, תינתן תעודת הכשרה לטיפול בהפרעות אכילה






תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL יעל לוין

[30950]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אחותי הבכורה בת ה

אחותי הבכורה בת ה -32 התנהגה במשך תקופה באופן אובססיבי: היא התקשרה וניתקה מייד טלפונים עשרות פעמים ובאופן כפייתי במקום עבודתה, למעסיקה הישיר ולעובדת נוספת.
בעקבות טיפול פסיכולוגי הבינה אחותי כי היא סובלת מפחד וחרדת נטישת אב/חסך אב שהיה אלים מאוד בילדותה. מתופעה דומה סובלת גם אני, אחותה הצעירה.
לאחותי היו יחסי עבודה טובים וקרובים עם מעסיקה הישיר. היא ראתה בו דמות אב, אך, סבלה מכך במשך תקופה ארוכה. כדבריה, היא לא יכלה לשאת בנוכחות של אדם אחר בסביבה. בנוסף, היא הייתה נתונה במשך 4 שנים לעומסים ולחצים שהיו ככל הנראה גדולים מידיי בעבודה. לאחר שהיא נתפסה במעשיה בעבודה, "טיפלו" בה במשך 5 ימים באמצעות "סיטואציות מעוררות חרדה" בהן היא הותקפה על מעשיה, וזאת גם בנוכחות הפסיכולוג במקום העבודה.
מדובר בעבודה בבית חולים מוכר בארץ ובאנשי מקצוע. (מעסיקה הישיר הוא רופא).
היא אומנם מטופלת ע"י פסיכולוג, אבל אני חוששת שבמקום עבודתה, התפרשו מעשיה באור לא חיובי, ולא כמצוקה. מאחר והיא הוחזרה למקום העבודה, אני דואגת שמצבה אינו יציב. האם פעלו נכון במקום העבודה? האם המטרה הייתה באמת לעזור לה ע"י הובלתה למצב חרדתי גבוה ובכך לטיפול? האם ההתנהגות שלה מוגדרת כאובססיבית? אם כן, ממה נובעת האובססיה? מה הטיפול המומלץ בשבילה?
היא אומנם הוחזרה לעבודה ע"י מעסיקה, אך אני חוששת שהוא מנצל אותה כעובדת זמנית בלבד, ובעצם החזיר אותה לעבודה על מנת למנוע תופעות פוסט-טראומתיות

שלום רב,
1. אחותך זקוקה לעזרתך אך היה טוב אם הייתה יכולה להתייעץ בעצמה, גם אם בעידוד וסיוע שלך.
2. לא הייתי ממהר להשתמש באבחנה "אובססיבית" או אבחנה אחרת.
3. עולה מן השאלה בלבול בין יחסי עבודה ויחסים טיפוליים. האם הבלבול נובע ממילים של האחראים עליה ? אם המעסיקים מתיימרים ל"טפל" באחותך, אכן ה"טיפול" הוא במרכאות ואסור לעשותו.
4. באשר להמלצות טיפוליות, טוב שאחותך נמצאת בטיפול פסיכולוגי. כדאי שתתיעץ עם הפסיכולוג המטפל באשר לצורך ביעוץ פסיכיאטרי.
5. שאלת חזרתה לעבודה מורכבת וצריכה להיות נדונה במקום שמכלול חוויותיה פרושות.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL ד"ר דוד בק MD

שלום לך נטע,
הבאת בתאור הבעיה המון פרטים, שרקמו סיפור קשה למדי על מה שאחותך עברה ועודנה עוברת בחייה. למרות זאת קשה לאבחן באופן רציני את מצבה הנפשי ולומר בדיוק מאיזו בעיה היא סובלת.
מה שנשמע לי מאד מוזר ואפילו מפחיד היא העובדה שאחותך טופלה באותו מקום בו היא עובדת, ולא ברור לי מי החליט על כך והאם אחותך באמת הסכימה לכך והאם ידעה איזה סוג טיפול היא מקבלת. עולה כאן אצלי תחושה די קשה של חציית גבולות, אבל איני בטוחה על פי הפרטים שנתת.יש מקום לדעתי לבדוק את האפשרות שהיא מנוצלת או זוכה ליחס לא נאות במקום עבודתה.
מכל מקום, אם אחותך אכן סובלת מהתנהגות כפייתית אובססיבית, יש לכך כמובן טיפול פסיכולוגי וטיפול תרופתי, שניתנים הרבה פעמים יחדיו ליעילות מכסימאלית. אני חושבת שכדאי לאחותך להיבדק אצל פסיכיאטר שיאבחן באופן רציני את מצבה הנפשי.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' רינה בלום

[17173]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

היכן ניתן למצוא מידע

היכן ניתן למצוא מידע על יצירתיות ו/או על הגשמה עצמית?

שלום לגולש
הנה תאור של סדנא שאני מקיים בנושא של הגשמה עצמית.
הגשמה עצמית - דרך קשה אך אפשרית (לגרסת הדפסה) (שלח כתבה זו לחבר)

היעוץ נועד למי שהיה רוצה לקבל כלים כדי לשפר את איכות חייו ולממש את עצמו יותר ממה שהוא מצליח כיום, ע"י התקדמות אל עבר ההגשמה העצמית שלו.

עוצמתו של הנועץ תגדל ע"י תהליך שיקוף של רגשותיו ויכולתו, תוך התמקדות בסיבות המונעות מבעדו להתקדם לעבר ההגשמה העצמית. בתום היעוץ, הנועץ יוכל לקחת על עצמו יותר אחריות, יהיה יותר מודע לעצמו ויהיו לו כלים משוכללים מאלו הקיימים אצלו כיום, שיאפשרו לו להתקדם לעבר המטרה האולטימטיבית (לפי סולם הצרכים של מסלאו) - ההגשמה העצמית.

מן הנושאים:

·1 הצורך שלי באהבה, המחירים שאני משלם על כך וההשפעה של צורך זה על יכולתי להגשים את עצמי.

·2 הקשר בין כמות האהבה שקיבלתי בילדותי, הביטחון העצמי שלי כיום והיכולת שלי להגשים את עצמי.

·3 דפוסים שרכשתי במשפחתי הגרעינית, המונעים או מקדמים את יכולתי להגשים את עצמי.

·4 הגשמת הציפיות של אבא - אמא, או של החברה בה גדלתי, כמחסום לקראת הגשמתי העצמית.

·5 השפעת מקומי במשפחה הגרעינית (בכור, אמצעי, בן זקונים...) על היכולת שלי להגשמה עצמית.

·6 השפעת אירועים טראומטיים (שואה, מוות, מלחמה, גירושין, מחלה, אלימות ...) על ההגשמה העצמית שלי.

·7 המחסומים הקיומיים (בן זוג, פרנסה, ילדים...) המונעים ממני להגשים את עצמי.

·8 הלחץ והשחיקה בחיי היום יום כגורמים מעכבי הגשמה עצמית.

·9 כלים לקבלת החלטות ראציונליות בנושאים משמעותיים בחיים.

·10התמודדות עם חוסר הביטחון והחרדות שלי ע"י אימוץ עקרונות ההתנהגות האסרטיבית ותרגולם.

·11תרגול "המכירה" העצמית לגורמים חיצוניים (מעסיקים, מנהלים) הקשורים לתהליך ההגשמה העצמית שלי.

"אם אתה נחון בתבונה מספקת, לבחור את "התפקיד" הנכון בחיים

לא תצטרך לעבוד אף לא יום אחד"

קונפוציוס

לפרטים נוספים צרו קשר

וסדנא נוספת למנהלים, בנושא של שיפור יכולת היצירתיות.
יצירתיות (לגרסת הדפסה) (שלח כתבה זו לחבר)

מטרת הסדנא:

לפתח מנהל בעל "ראש פתוח", המסוגל למצות את הפוטנציאל היצירתי הטמון בו ובעובדיו למען קידום הארגון.

תכני הסדנא:

התמודדות עם הסוגיה, מה מונע מאתנו להתייחס להבין ולקבל רעיונות חדשים? כיצד נוכל להתמודד עם הקושי שלנו לקבל את השונה, החדש? * סיוע בבניית המנהל המעודד יצירתיות וחדשנות בארגון ע"י: פתיחות ורגישות, סקרנות, גמישות, העזה, הומור, נכונות לשגות, דמיון, חזון. * לימוד כללים ל'' סיעור מוחות''. * פיתוח יכולת המנהל להבחין בין פרדיגמות ולנטוש פרדיגמות, כאשר הן מאבדות מהאפקטיביות שלהן (יכולת צפיית העתיד). * מתן כלים למנהל להתמודדותו עם החסרונות של הארגון, ע"י הפיכת החסרונות ליתרונות. * איתור שטח ההפקר (השטח בין המחלקות שקשה לחצות אותו), וסיוע בניהול שטח זה בכלים אינטר-דסיפלינרים. * איתור ההתנהגויות של המנהלים ההורסים את היצירתיות של עובדיהם. ("מעולם לא ניסינו גישה זו..." "הנהלים הקיימים לא מאפשרים זאת..." " בוא נדון בזאת בפעם אחרת...") * מתן דגש לקשר, בין בטחונו העצמי של המנהל ליכולת פתוח היצירתיות והחדשנות של עובדיו. * אבחון האקלים הארגוני המעודד חשיבה יצירתית, עידוד החשיבה האחרת.

לימוד כללים לסעור מוחות:

המילה "לא" אינה קיימת. עקב את השיפוט לשלב השני. אל תפחד להיות טיפש, (לעיתים, הרעיון הגואל מסתתר מאחורי מאחורי ההצעה המטורללת ביותר). שטף הרעיונות חשוב כדי להגיע לרעיון אחד טוב, אל תעצור את עצמך, "פנטז" חופשי. שלב רעיונות ששמעת מחבריך לקבוצה. כתוב מיד כל רעיון, (אחרת הם "בורחים").

הטכניקות לשיפור החדשנות והיצירתיות, או :" איך מוציאים את העגלה מהבוץ?"

מצא את הפרדוקס החבוי בבעיה.

הפיכת המוזר למוכר והמוכר למוזר.

ביקורים מהחלל.

"מה היה קורה אילו".

עצמים יוצרי השראה.

מטאפורות ואנאלוגיות (בעלות אופי חזותי).

שיטת הננסים.

טכניקת הדמדומים.

משחקי תפקידים: אני מייצג דעה של אדם אחר, בעל מקצוע אחר.

אני סופר-מן.

טכניקת המשאלות.

לפרטים נוספים צרו קשר 050-5273333
www.eranron.co.il

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר ערן רון

לשואל שלום רב

אתה מוזמן להכנס לאתר האינטרנט שלי www. bizdex.co.il/574 ושם מופיעים כמה מאמרים מפורטים בנושאים שמעניינים אותך
אשמח לתגובתך לאחר שתעיין במאמרים

בברכה

רועי דגן

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר רועי דגן

[16613]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

היכן ניתן למצוא מידע

היכן ניתן למצוא מידע על יצירתיות ו/או על הגשמה עצמית?

כעיקרון קיימים שני סוגים עיקריים של התייחסות ליצירתיות ולהגשמה עצמית: התייחסות פסיכולוגית והתייחסות ניו אייג''ית.

מבחינת הפסיכולוגיה היו מספר תיאורטיקנים שהדגישו את נושא ההגשמה העצמית או הפוטנציאל האישי: ביניהם ניתן להזכיר את אדלר, מאסלו, רוג''רס וויקטור פרנקל. מומלץ לקרוא את עיקרי התיאוריות שלהם.

ביחס ליצירתיות נעשו מחקרים רבים הנוגעים לנושא ועוסקים ביצירתיות מהפן הקוגנטיבי שלה, כמו כן מידע רב ניתן למצוא בספרים Theories of Creativity של רנקו ואלברט, Creativity: Progress and Potential של טיילור, The Creativity Question של רותנברג והאוסמן וכן הספר של פיירשטיין יותר שחור ולבן המדריך לפיתוח יצירתיות.

מהפן הניו אייג'' יש הרבה ספרים בנושא ההגשמה העצמית, מפאת קוצר היריעה אזכיר רק חלק מהם: ואן דייר,דיאפק צ''ופרה, אנתוני רובינס, פיל מקגאור. חלקם גם עוסקים ביצירתיות ובהגשמתה.

תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL andi siv

[16612]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אני מבקשת מידע על

אני מבקשת מידע על תסמונת וויליאמס: מאפייני התיסמונת, שיטות הטיפול האפשרי באנשים הלוקים בה ובעיקר האם ניתן ללמדם לא לבטוח באחרים?

תסמונת וויליאמס (Williams Syndrome) היא תסמונת תורשתית נדירה המתבטאת בקשיי אכילה אצל תינוקות בשנה הראשונה לחייהם,
בעיות בלב וצורת פנים ייחודית.
תסמונת וויליאמס גורמת לילדים עיכוב התפתחות וליקויי למידה קשים. במשך השנים הופכים להיות מאפייני התסמונת להתנהגות
חברותית קיצונית ולתפישה מוחית תמימה של הסביבה. הלוקים בתסמונת אינם נזהרים מזרים ומכך נובעת סכנה לניצולם המיני.
סימנים וסימפטומים:
מאפייני התסמונת ניתנים לאיתור בגיל שנה-שנתיים הם מבנה פנים ייחודי, מום לב אופייני וליקוי התנהגותי עם מבנה אופי חברותי מאד.
גורם:
אצל רוב החולים נמצא חסר מקטע כרומוזומלי ע`ג כרומוזום מספר 7
טיפול סטנדרטי:
בעיקרו הטיפול הינו תומך ובהתאם לממצאים. כדי לטפל ברמות הגבוהות של סידן בדם אצל תינוקות, יש צורך להפחית את רמות ויטמין D במזון ולהגביל את צריכת הסידן ל 25-100 מ"ג ליום. במצבים חמורים מאד של עודף סידן יש לשקול מתן טיפול בסטירואידים.
מומחים:
גנטיקאים רפואיים.

רצ"ב קישורים למידע נוסף בנושא:


תסמונת וויליאמס

פיגור שכלי בארץ ובעולם

Williams Syndrome Association

תסמונת ויליאמס

אנשים בעלי תסמונת וויליאמס

אתר על תסמונת וויליאמס

התשובה ניתנה על ידי טלי ברגרפרוינד מצוות מידעני KOL

[15429]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אני מעוניינת לעסוק בהכוונה

אני מעוניינת לעסוק בהכוונה מקצועית.
השכלתי מהנדסת תעשיה וניהול בוגרת אוניברסיטת בן גוריון.
למדתי שנתיים הנחיית קבוצות במכון אדלר.
אין לי צורך בתואר מסודר אלא בלימודים פרקטיים שיתנו לי ידע ביעוץ תעסוקתי; הכין ניתן למצוא לימודים שכאלה?

ניתן ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, להלן הפרטים:
ניהול עדכני ומתקדם של המשאב האנושי הוא יעד מרכזי בכל ארגון. הקורס נועד להכשיר את המשתתפים לעסוק בתחום משאבי אנוש ולהקנות עקרונות, תאוריות וכלים מעשיים בתחום זה.

בין נושאי הקורס:

מבוא – ניהול המשאב האנושי בארגון

הצבת מטרות ויעדים בתחום ניהול משאבי אנוש

תפישת התפקיד של מנהל משאבי אנוש

העצמה אישית – פיתוח מיומנויות אישיות ומיומנויות ניהול: תקשורת בינאישית, ניהול מו"מ, הובלת צוות, עקרונות בהצגת נושא, ניהול זמן

גיוס ומיון עובדים: עקרונות ריאיון קבלה לעבודה, מבחני מיון

עקרונות בקליטת עובדים

ניהול הדרכה – שיטות לאבחון צרכי הדרכה, בניית תכניות הדרכה, הצבה וניסוח יעדי הדרכה, שיטות הדרכה E-LEARNING, דרכים להערכת תהליך ההדרכה ותוצאותיו

הנעת עובדים: דרכים לתגמול ושימור עובדים, פיתוח והתאמת מערך רווחה וטיפול בפרט

הערכת עובדים: קביעת קריטריונים להערכה, דרכים לניהול הערכת עובדים בארגון

תיאור עיסוקים בארגון וניתוח צרכים

פרישה מהארגון: דרכים לניהול תהליכי פרישה ופיטורים

^
בניית תכנית עבודה שנתית למערך משאבי האנוש.

שיטת הלימוד:

הקורס בנוי בצורה מודולרית בהתאם ליחידות הלימוד השונות. בקורס תשולבנה שיטות הוראה והדרכה מגוונות: הרצאה, ניתוח אירועים, סדנאות יישומיות.

הלומדים יבנו במהלך הקורס את הפרויקט הייחודי להם. בניית תיק הפרויקט תהווה את מטלת הסיכום של הקורס. בניית הפרויקט תיעשה בהדרכת רכז הקורס.

היקף הקורס ומועדו:

112 שעות אקדמיות (4 ש"ש).

הקורס יתקיים בימי ראשון, בין השעות 19:15-16:00, החל מ-14 בנובמבר, 2004.

שכר הלימוד:

2,120 ש"ח + 280 ש"ח דמי הרשמה.
קישורים:

http://www.openu.ac.il/Teachers/teuda/55228.html

התשובה ניתנה על ידי טלי כהן-פורת מצוות מידעני KOL

[15302]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

באחרונה אני מוצאת את

באחרונה אני מוצאת את עצמי מרחפת בשיעורים ובהרצאות.
גם כשאני לומדת למבחנים אני לא תמיד כ"כ מרוכזת.
האם יש לכם תרגילי ריכוז להציע לי או שיטות אחרות שיכולות לשפר לי את רמת הריכוז?

ישנו ספר לתרגילי ריכוז פשוטים:
ריכוז, מדיטציה ובניית אופי – ארנסט ווד (199 עמ'').

מלבד תרגילים, נמצא שיש מאכלים מסויימים שמשפרים את הריכוז. רצ"ב קישור למידע בנושא.

תרגילי ריכוז

מזונות שמשפיעים על הריכוז

שיפור הריכוז

עוד על שיפור הריכוז

התעמלות לשיפור הריכוז

התשובה ניתנה על ידי טלי ברגרפרוינד מצוות מידעני KOL

[15136]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

לא מזמן עישנתי מריחואנה

לא מזמן עישנתי מריחואנה ולאחר מכן הייתה לי תחושה שכל הזמן יש מישהו מסביב שרוצה לפגוע בי וכל רחש קטן הקפיץ אותי. החלטתי לבדוק מה הבעיה שלי; חשבתי שאולי זה מאחור ובדקתי אם אני מסוגלת להתבונן בצל של עצמי - ובפרוש לא... ממש פחדתי ממנו, החלטתי להתמודד עם הפחד ולנסות להתקרב ולגעת בצל שעל הקיר ... לבסוף לאחר ניסיונות רבים הצלחתי.

לאחר מכן בדקתי באינטרנט את הנושא של "הפחד מהצל של עצמי" ואכן נראה לי שזה יכול לדבר עלי...
האם זה מתאים למה שקרה?
שמעתי ממישהו על "מחלת הרדיפה" האם יכול להיות קשר בין המקרה לזה?

אודה לכם מאוד אם תיתנו לי מידע בנושא "מחלת הרדיפה" כדי שאבין זאת יותר טוב.

מכיוון שיש לסמים השפעה על המוח הם יכולים לגרום לכל מיני חוויות שרובן ככולן קשורות לכך שאחרי השימוש בסם המוח "עושה מה שבא לו".
יש אנשים שסתם מרחפים ויש אחרים שהוזים הזיות או חושבים מחשבות - כולן פרי יצירתו של המוח ולא קשורות למציאות.

קודם כל הייתי מציע שתפסיקי לקחת סמים - כיוון שנראה שהמוח שלך מאוד רגיש לגירוי הזה. זה נכון שיש אחרים שזה לא משפיע עליהם אבל זה לא המקרה אצלך.

בדרך כלל, מחשבות פרנואידיות שמופיעות בעקבות סם חולפות כשהגוף מתנקה; אם הן אינן חולפות כדאי שתפני לפסיכיאטר כי במקרה זה ייתכן ו"הערת" איזו מחלת נפש ממרבצה.

התשובה ניתנה על ידי יאיר אבן-זוהר מצוות מידעני KOL

[15041]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אפשר לקבל בבקשה מידע

אפשר לקבל בבקשה מידע על פסיכופאתים

לדני שלום,

תודה שפנית אל KOL.

שאלתך רחבה מידי ולא ניתן לתת עליה תשובה נקודתית.

אני מצרפת מספר קישורים העוסקים בפסיכופתולוגיה.

פסיכופתולוגיה

הפרעות אישיות שונות

התשובה ניתנה על ידי רחל דרוסקין מצוות מידעני KOL

[14892]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

מה ההבדל בין פסיכופת

מה ההבדל בין פסיכופת לסוציופת

שלום אליאל!
פסיכופאת-ראה ערך בקישור הראשון
בקישור השני יש את שאלתך בדיוק. קרא מה הם אומרים שם.

פסיכופת

ההבדל בין סוציופת לפסיכופת לפי INFOMED

התשובה ניתנה על ידי מאי גיל מצוות מידעני KOL

[14314]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

[1] [2] [3] [4] [5] >>
***
אינדקס מומחים רואה חשבון בוידיאו צ'אט מאמן אישי און ליין מומחים לאסטרולוגיה מומחה לנומורולגיה
קוראת הקלפים און ליין רופאים מומחים בוידיאו צ'אט אורטופד מומחה און ליין נוירולוג בוידיאו צ'אט יעוץ עורך דין ברשת
אתרים משלימים - תקשור נומרולוגיה קלפים - קישורים שימושיים - ספרים ברשת - שותפים - נמורולוגיה - תיכון ובגרויות - תקשור - מומחים - משה שרון | לימודי קבלה